
プロダクトデザイナー、成田吉宣によるオリジナルブランド。
自らの好奇心に従い、製法、素材など様々な試みでモノの
可能性を探るプロジェクトです。
第一弾は革絞りという革の立体成型を生かしたアイテムを展開します。3Dデータを入力、CNC(自動フライス盤)によって精密な型を切削し、雄型と雌型で革をプレスすることで立体的に成型しています。
This is the original brand by product designer Yoshinobu Narita.
In accordance with their own curiosity, it is a project to explore the potential of products in a variety of attempts such as process and material.
The first step is to expand the items that were taking advantage of the three-dimensional molding of leather.
Enter the 3D data, cutting the precise mold by the CNC (automatic milling machine),
It is three-dimensional molded by pressing the leather in the male mold and the female mold.
革しぼりというのはヌメ革を水で濡らし、型でプレスしてそのまま半日ほど固定し、型から外して自然乾燥するというたいへん時間を要する手法です。
そのためあまり大量生産には向いていません。
富山という比較的緩やかな時間の流れの中で職人が一点一点手作業で仕上げています。
Molding of leather is a very time-consuming process that involves wetting vegetable tannin leather with water, pressing it in a mold, fixing it in place for about half a day, and then removing it from the mold to allow it to dry naturally.
So it is not suitable for mass production.
In Toyama, where the flow of time is relatively slow, craftsmen finish each item by hand.



